۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

هشدار نسبت به سیاسی شدن بازی استقلال-پرسپولیس

به گزارش منابع خبری در ایران با نزدیک شدن موعد مسابقه فوتبال میان تیم های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته است که پلیس مانع سیاسی شدن جو ورزشگاه خواهد شد.
در روزهای اخیر بعضی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از طریق وبلاگ ها از طرفداران این دو باشگاه فوتبال پایتخت خواسته اند تا روز جمعه 10 مهر ماه به صورتی متحد به صدای "جنبش سبز" بدل شوند.
سرتیپ عزیزالله رجب زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت که خبر ممانعت از ورود تماشاگرانی به ورزشگاه آزادی که لباس سبز به تن دارند "شایعه" است اما افزود: "... بعضی از افراد معدود قصد وارد کردن مسائل سیاسی به داخل ورزشگاه را دارند که پلیس با این افراد قاطعانه برخورد می کند."
بازی روز جمعه ، شصت و هفتمین دیدار این دو باشگاه پایتخت ایران خواهد بود.
سرتیپ رجب زاده همچنین گفت که مسئولیت برقراری امنیت در داخل ورزشگاه به عهده "یگان ویژه" نیروی انتظامی و امنیت اطراف ورزشگاه به عهده یگان امداد است.
برخی مخالفان حتی اقدام به طراحی پوستری تحت عنوان "دربی سبز" کرده اند.
هفته گذشته در روز 27 شهریور بازی استقلال و استیل آذین در ورزشگاه آزادی انجام شد که تلویزیون ایران آن را به صورت زنده پخش نکرد که به این گمان در میان مخالفان دامن زد که هدف از این اقدام، پرهیز از نشان دادن طرفداران جنبش سبز در ورزشگاه بوده است. صدا و سیما علت عدم پخش زنده را اشکالات فنی عنوان کرد.
آن دیدار که پس از تظاهرات گسترده مخالفان دولت در جریان راهپیمایی روز قدس برگزار شد بیش از 70 هزار تماشاچی داشت.
تصاویر آن بازی سرانجام با یک ساعت تاخیر به صورت سیاه و سفید و بدون صدای داخل ورزشگاه پخش شد
منبع  :  bbcpersian.

هیچ نظری موجود نیست: